Saturday 25 August 2012

1 syawal

assalamualaikum......


salam aidilfitri daripada ziera sekeluarga..... masih belum terlambat lg kan ziera mngucapkan SELAMAT HARI RAYa AIDIlFITRI MAAF ZAHIR BATIN buat  kawan2 seperjuangan  dan yang mengenali ziera secara langsung n tidak secara lgsung...........

banyak kew dapt duit raya?
ketupat dah abis kew?
lemang ada lg x?
hehhheehe sajea tnya.......


saya  nak cite kan pasai saya cikit nah...
pada  pg 1 syawal  lebih kurang dalam pukul 6 pagi subuh laungan takbir raya berkumandang aku bangun untuk menyiapkan diri ..... lebih elok jika kita mandi sunat 1 syawal untuk menyucikan diri pada bulan yang mulia ini..... aku gn mak menyediakan  makanan untuk tetamu yang akan datang ke rumah ...selesai jea menyediakan makanan ....adik beradik aku bangun untuk bermaaf maafan di pagi hari raya ....
berjabat tangan dengan kedua2 ibubapa aku memohon ampun sgala kesalahan yang dilakukan .........halalkan makan dan minum ziera selama ma n abah membesarkan ziera......




di masjid
 kedengaran takbir raya di masjid kampung aku..... sungguh syahdu mendengarnya .....


selesai saja mendirikan solat sunat hari raya aidilfitri ,,..
aku n keluarga aku  menziarahi pusara atok nenek aku yang telah pergi ke rahmatuaalh ....sungguh sayu melihat pusara2 yang telah meninggalkan kami......
aku mneyedekahkan surah yassin kepada mereka ...semoga atok n nenek aku berada ditempat orang2 yang beriman .....amin2..................


dirumah......
adik beradik abah datang kerumahku...... naseb bek la adik beradik abah 3 orang xla ramai sgt......
aku n mak menghidangkan makanan untuk mereka ..... makanan yang tidak seberapa cukup untuk mengigi perot kosong la katakan ........hehehehhehheeheehehh

ini adik beradik abah.... .yang atas kusi 2... yng 3 orang 2.......

1 syawal <hari yang menceriakan >
ma bah aku yg sentiasa ceria... semoga ma abah bahgia du dunia n di akhirat..amin2....


i love u my mom..... 
terima ksih ma coz melhirkan ziera n mendidik ziera sehinggalah ziera sudah menjadi seorang
yang berguna.....





pada raya kedua ..... abah ma aku ,adik kedua n adik bogsu ku blik ke kg ma untuk berhari raya di sana... nk tau di mana?????kt oversea 2.... sempadan thailanad... ma aku orng sana ....aku p nek keta abah .....kena wat pasport sorng satu........
alhamdulilah selama 2 jam aku dop dalam keta akhirnya sampai ke thailand......berjumpa nenek yang masih ada ....memohon maaf ampun darinya..... bermaaf-maafan dengan sanak saudara .........
ini adalah sanak saudara aku di thailand.....

 itu saje dari ziera......
sekian terima kasih ................kerna sudi baca blog ziera ,......


No comments:

Post a Comment